Ny ordförande i MUF Halmstad - Halmstadmoderaterna

Ny ordförande i MUF Halmstad

Grattis Frans Saurell, ny ordförande i MUF Halmstad! Hur känns det?

– Tack så mycket! Det känns jätteroligt att få ett sånt förtroende, samtidigt som det är rätt nervöst så här inledningsvis. Speciellt med tanke på att det är valår, men jag är säker på att jag kommer bli mer bekväm och få mer erfarenhet allt eftersom. Tillsammans med styrelsen och övriga medlemmar kommer det gå bra!

Hur länge har du varit aktiv i MUF?

– Jag har varit aktiv sen augusti 2017, vilket blir cirka sex månader!

Varför gick du med i MUF?

– Jag har alltid haft ett intresse för politik och i somras kände jag att det var dags att engagera mig. Jag tyckte att mycket i Sverige utvecklades i en negativ riktning och kände då att MUF var det ungdomsförbund som representerade mina åsikter och värderingar. Att gå det i MUF kan vara det absolut bästa och roligaste jag har gjort, jag ångrar det inte en sekund!

Vilken/vilka frågor brinner du extra mycket för?

– Jag brinner för ekonomisk politik och miljöpolitik, två områden som faktiskt går att förena med varandra, vilket är oerhört roligt!

– Ekonomisk politik är grundpelaren i vårat samhälle. Sverige är i mångt och mycket ett fritt land, men det finns starka krafter i världen och inte minst i vårat egna land de som vill ta ifrån folk deras ekonomiska frihet, genom att förespråka skatter som ligger strax under himmeln. Världen går även in i en mer protektionistisk tid där flera former av samarbete inte längre uppmuntras på samma sätt som det gjorts tidigare.

– Vi står inför en utmaning utan dess like, klimathotet. Vi har stigande temperaturer, smältande isar, ökade utsläpp och presidenter och andra statschefer som rent av inte bryr sig om vår miljö. Vi måste lösa problemet med miljön och det gör vi bäst tillsammans genom samarbete och innovationer, så som vi alltid löst våra problem!

Vilken uppgift kommer MUF Halmstad att ha i valrörelsen?

MUFs uppgift kommer primärt vara att kampanja och värva nya medlemmar. Vi måste synas och höras överallt för att vi ska kunna vinna det kommande valet. Vårt primära ansvar kommer ligga i att värva många förstagångsröstare och övertyga dem att moderaterna är rätt parti att rösta på. Vi har inte råd att ha fyra år till med fel regering!

Vågar du tippa valutgången i Halmstad?

– Självklart är det Moderaterna som vinner!