Om oss - Halmstadmoderaterna

Halmstadmoderaterna är Nya Moderaternas lokalförening i Halmstads kommun. Alla som är medlemmar i moderaterna och som bor i Halmstads kommun är också medlemmar i Halmstadmoderaterna. Halmstadmoderaternas ska bilda opinion för och utveckla moderata idéer, vinna människor som medlemmar och väljare, rekrytera kandidater till politiska förtroendeuppdrag, bedriva kampanjer, utbildning och andra aktiviteter för medlemmarna.

Vi har dessutom en rad olika moderata föreningar i Halland:

MUF Halmstad
Vi är Sverige och Halmstads absolut största och mest aktiva politiska ungdomsförbund. MUF Halmstad är Hallandsdistriktets mest drivande och aktiva lokalförening. Tillsammans hittar vi på roliga aktiviteter, debatterar, kampanjar och sprider vårt frihetliga budskap.
Facebooksidan finner du här.

MST Halmstad
Högskolan i Halmstads bästa, roligaste och mest nytänkande politiska ungdomsförbund.
Facebooksidan finner du här.

Moderatkvinnorna
Moderatkvinnorna är ett nätverk inom Moderaterna som arbetar politiskt, genomför utbildningar, rekrytera nya medlemmar och lyfter fram kvinnliga företrädare och kvinnors aspekter i politiska frågor. På så sätt skapas förutsättningar för ökade insatser av kvinnor i partiorganisationen som förtroendevalda i politiska församlingar.
Kontaktperson i Halmstad: Jenny Petersson.

Moderata seniorer
Moderata seniorer är ett nätverk inom Moderaterna och verkar för att moderaterna i sin politik beaktar seniorerna i samhället och frågor som är viktiga för dem och för att denna får genomslag på alla nivåer. Moderata seniorer annordnar aktiviteter som utflykter, föredrag och studiebesök.
Kontaktperson i Halmstad: Rigmor Berggren